IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Q&A

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Akane Sato
Admin
Akane Sato

PROFIEL Vrouw
Leeftijd : 31
Woonplaats : Het Hoge Noorden
Registratiedatum : 09-02-14
Aantal berichten : 287
Pokédollars 75
ID CARD
ID Card
Geslacht: Vrouw Vrouw
Licentie Houder: Nee
Pokémon in bezit:
Q&A Empty
BerichtOnderwerp: Q&A   Q&A Icon_minitimema feb 24, 2014 8:02 am


Questions & Answers


Hier staan enkele vragen die je misschien hebt over de RPG of het forum. Dit topic zal voortdurend worden geupdate. Heb je zelf een goede toevoeging? Stuur me een PM!

Ik heb me aangemeld, maar kan niet posten in de RPG. Klopt dit?
Ja, dit klopt. Als nieuw lid kan je enkel in het OOC gedeelte posten. Pas als je een ID hebt gepost en deze is goedgekeurd, word je in de goede groep geplaatst en kan je in de RPG posten.

Is het mogelijk dat mijn karakter uit huis geplaatst is of een handicap heeft?
Ja, dit is mogelijk. De wereld van Dark Days is ongeveer net zo als onze eigen wereld. Mensen die werkloos zijn hebben een uitkering, kinderen kunnen in een pleeggezin worden geplaatst wegens huiselijk geweld, etc. Maak je geschiedenis echter niet te dramatisch.

Vanaf welke leeftijd is het toegestaan voor mijn karakter om op zichzelf te wonen?
Dit mag vanaf zijn of haar 18e levensjaar. Bedenk wel dat een appartement huren en eten kopen niet gratis is! Dus wanneer er geen financiële steun is van de ouders, moet je er over nadenken hoe je karakter rond komt.

Mag mijn karakter alcohol drinken?
Dit is toegestaan. In Kanto mag je legaal alcohol kopen en consumeren als je 16 bent. Een autorijbewijs haal je op je 18e, je scooterrijbewijs op je 16e.

Mijn karakter heeft een relatie. Hoe ver kan ik gaan?
Het beschrijven van een kus of een zoen is niet verboden. Echter, er mogen geen seksuele handelingen worden beschreven. Dus als je wil dat er kledingstukken rond gaan vliegen, dan kan je hier enkel een indicatie naar maken, de daad zelf mag niet beschreven worden.

Kan ik mijn karakter of zijn/haar Pokémon laten sterven?
Ja, dit mag, maar denk er goed over na! Als een Pokémon of karakter is gestorven, komt hij/zij niet meer terug.

Ik wil graag posts schrijven in het Engels, mag dit?
Ja! Er mag in de gehele RPG in het Engels gepost worden. Zet dan echter wel de tag [ENG] vooraan je topictitel. Dit geeft aan dat elke post in dat topic Engels geschreven moet zijn. Bedenk je wel dat niet iedereen dit prettig vind en er een kans is dat er niet op gereageerd word. Engelse topics worden in de gaten gehouden qua grammatica en spellingsregels.

Mag ik zelf ook een baantje verzinnen?
Dit mag, maar je moet toestemming vragen aan de Admin. Zonder toestemming kan je geen geld ontvangen voor een baantje.

Hoe weet ik welke aanvallen mijn Pokémon kan doen?
Hiervoor raden we je aan om Serebii te gebruiken. Je mag zelf beslissen welke Pokedex versie je gebruikt, maar in de X&Y dex staan natuurlijk de nieuwste aanvallen er ook bij.
Houdt in gedachten dat je starter eerst level 5 is. We houden geen score bij voor de groei van je Pokémon, deze moet je zelf inschatten. Wel houden we in de gaten of je niet opeens van level 5 naar level 20 gaat.

Mag mijn Pokémon ook Hidden Abilities hebben?
Nee, omdat veel mensen niet bekend zijn met deze abilities, is het op dit forum beperkt tot de normale abilities. Check Serebii om op te zoeken welke abilities je Pokémon kan gebruiken. Ook hier geld: een nieuwere dex toont nieuwere/meer abilities.

Bestaan Giovanni en Professor Oak in de RPG?
IC is het nu 30 jaar na de oprichting van Team Rocket. Dit betekend dat Giovanni hoogbejaard is en zijn bedrijf heeft doorgegeven aan zijn erfgenaam. Professor Oak is overleden, de Prof. Oak Highschool draagt die naam ter ere van de Pokémon Professor.
Andere anime/game karakters mogen niet in de RPG gebruikt worden.

Bestaan gewone dieren zoals honden en katten ook?
Ja, deze bestaan. Het is dus gewoon mogelijk dat je karakter thuis een kat had, of dat je IC iemand met de hond ziet wandelen. Pokémon zijn een subsoort: Houndour is dus bijvoorbeeld eigenlijk een hondenras.

Worden er ook Pokémon gegeten of alleen vlees van 'gewone' dieren?
Hoe creepy het ook klinkt, in deze wereld is dat zeer goed mogelijk. Alleen voor het houden van Pokémon ben je een Licentie nodig en voor het houden van zeer veel Pokémon toch wel 2 of 3 badges. Dus je kan je voorstellen dat een Miltank biefstukje misschien wel 5x zo duur is als een gewone biefstuk. Dus er word meer 'normaal' vlees gegeten.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
 

Q&A

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon;; The Dark Days :: General Area :: The Office :: Helpdesk-